Kao i kod bilo koje marketing strategije, praćenje statistike je ključno i na društvenim mrežama bilo da su u pitanju određene kampanje ili generalno statistike profila. Uspeh na društvenim mrežama i povraćaj uloženih sredstava u marketing velikim delom zavisiće od praćenja metrika na društvenim mrežama, koje će vam prikazati da li ste na pravom putu ili morate da transformišete vašu marketing strategiju u drugom smeru.
Društvene mreže su sastavni deo svake digitalne marketing strategije i omogućavaju malim i velikim biznisima da se povežu sa svojim trenutnim i potencijalnim kupcima i klijentima, a to u prošlosti pre njihove pojave i nije bilo tako lako. Sa pojavom sve više različitih društvenih mreža pojavljuju se i raznivrsni načini komunikacije sa publikom, jer svaka društvena mreža ima svoje algoritme koji utiču na to da određeni sadržaj stigne do ciljane publike.
Zašto su metrike važne za optimizaciju i uspeh na društvenim mrežama?
Društvene mreže vam omogućavaju da besplatno delite sadržaj sa publikom kako na lokalnom tako i na svetskom nivou. Ovaj sadržaj može biti u vidu blog tekstova, fotografija, video materijala itd. Deljenjem sadržaja omogućavate vašim trenutnim i potencijalnim kupcima i klijentima da vas bolje upoznaju, a isto tako i vi njih kroz povratnu informaciju šta se njima od svega što delite najviše sviđa i na šta najbolje reaguju.
Ciljeva u marketingu na društvenim mrežama je mnogo, međutim neki od najvažnijih uključuju povećanje svesti o brendu, povećanje poseta sajtu ili landing stranici, povećanje lidova i povećanje prodaje. Ovi ciljevi se mogu ostvariti kroz organske ili plaćene kampanje na društvenim mrežama.
Sve ima svoje prednosti i mane pa isto tako i organske i plaćene objave na društvenim mrežama.
Organski marketing na društvenim mrežama je besplatan, ali je sa druge strane teže doći do šire publike bez plaćene promocije. Suprotno organskom, plaćeni sadržaj na društvenim mrežama omogućava vam veći doseg kao i tu mogućnost da targetirate specifičnu publiku plaćenom reklamom, što često rezultira većom konverzijom.
Sve u svemu najbolji pristup je kombinovanje organskog i plaćenog marketinga na društvenim mrežama. Bez obzira da li koristite organske ili plaćene objave ili kombinujete, ključno je da pratite svoje metrike da biste optimizovali svoje kampanje i time osigurali da budu uspešne.
Praćenje marketinških metrikana društvenim mrežama omogućava vam da:
– Identifikujte koji sadržaj i strategije imaju dobar učinak;
– Poboljšate sadržaj i strategije koje imaju loš učinak;
– Procenite ukupan uspeh vaših marketinških napora na društvenim mrežama;
– Bolje upoznate vašu trenutnu i potencijalnu publiku.
Sada kada razumete važnost praćenja metrike na društvenim mrežama, vreme je da se posvetimo 15 ključnih metrika koje morate da pratite. Metrike smo razvrstali prema prodajnom levku i fazama kroz koje korisnik prolazi.
Metrike o povećanju svesti o brendu
Kao što i sam naslov kaže, ove metrike vam pomažu da pratite koliko uspešno ispunjavate cilj povećanja svesti o brendu. Ovde se nalaze 4 metrike od 15 koje ćemo pomenuti.
1. Prikazi (Impressions) – ova metrika pokazuje vam koliko puta je vaš sadržaj prikazan na nečijem ekranu, bez obzira da li je na njega neko kliknuo ili ne.
2. Doseg (Reach) – ova metrika pokazuje broj jedinstvenih korisnika koji su videli vaš sadržaj. Doseg se razlikuje od prikaza po tome što se u prikazima računaju ukupni prikazi, što znači da ukoliko se jednoj istoj osobi više puta prikaže oglas to će se računati u prikazima.
3. Pominjanje na društvenim mrežama – ova metrika pokazuje koliko puta je vaš brend pomenut na društvenim mrežama.
4. Stopa rasta pratilaca – ova metrika pokazuje stopu rasta broja vaših pratilaca na društvenim mrežama.
Metrike razmatranja i angažovanja
Metrike razmatranja su važne jer vam pomažu da pratite koliko dobro napredujete ka ostvarenju svog cilja da navedete potencijalne kupce da razmotre vaš proizvod ili uslugu. Ovaj blok metrika vodi korisnika korak dalje na putu kupovine i pomaže da se utvrdi da li ono što delite ima uticaj na njega.
Praćenjem koliko korisnika klikće na vaše linkove i sadržaj, gleda vaše video snimke ili čita vaše postove na blogu, u boljoj ste poziciji da definišete da li su vaše marketinške kampanje na društvenim mrežama efikasne ili ne.
U metrike razmatranja i uticaja na društvenim mrežama spadaju:
5. Angažovanje (Engagement) – ova metrika pokazuje broj interakcija sa vašim sadržajem, uključujući sviđanja, komentare, deljenja, čuvanje i klikove;
6. Angažovanje po pratiocu (Engagement per Follower) – ova metrika dublje razgrađuje gornje metriku, odnosno prikazuje angažovanje prema pratiocima tog određenog kanala.
7. Saobraćaj na veb-sajtu sa društvenih mreža – ova metrika pokazuje koliko poseta na veb-sajtu dolazi putem kanala društvenih medija. Ukoliko imate sajt obratite pažnju i na ovih dodatnih 6 metrika na analitici vašeg sajta.
8. Stopa učestalosti klikova (CTR) – ova metrika pokazuje odnos klikova i prikaza kroz procenat. Izračunaa se kada se broj klikova na određenom linku i sadržaju, podeli sa brojem prikaza tog sadržaja. Neki generalni prosek na Instagramu i Facebook-u je 1.2%, tako da ukoliko vam je CTR ispod ovog procenta razmislite o tome da izmenite vizual i tekst, ili optimizujete publiku na reklami kako biste povećali broj klikova u odnosu na prikaze.
Metrike konverzije
Ove metrike pomažu vam da pratite koliko dobro postižete svoj zacrtan cilj pretvaranja potencijalnih kupaca u sigurnog kupca. Praćenjem broja potencijalnih klijenata ili kupaca generisanih iz društvenih medija, lakše je shvatiti da li marketinške kampanje na društvenim medijima privlače pravu publiku.
Metrike konverzije na društvenim mrežama obično uključuju:
9. Lidovi na društvenim mrežama (Social Media Leads) – ova metrika prikazuje broj potencijalnih klijenata ili kupaca generisanih putem kanala društvenih medija.
10. Prodaja na društvenim mrežama – ova metrika pokazuje broj ostvarenih kupovina koje se pripisuju kanalima društvenih mreža.
11. Vrednost cilja – ova metrika prikazuje novčanu vrednost dodeljenu svakom cilju, koja može da obuhvata procenjenu vrednost po novom potencijalnom klijentu ili prihod ostvaren od onlajn transakcije.
12. Povraćaj ulaganja (ROI) – ova metrika pokazuje ukupan povraćaj ulaganja za vaše marketinške napore na društvenim medijima, uzimajući u obzir sve druge metrike i njihov uticaj na prodaju i prihod.
Metrike preporuke i pozitivnih iskustava
Preporuke su od suštinskog značaja jer vam pomažu da vidite koliko ste uspešni u pridobijanju kupaca da postanu zagovornici vaših proizvoda ili usluga i preporučuju vas po principu od usta do usta.
Brojevi koji mogu da ukazuju na preporuke su:
– Pratioci na društvenim mrežama;
– Broj deljenja vašeg sadržaja;
– Broj pozitivnih reakcija na vaš sadržaj kroz lajkove i pozitivne komentare.
Praćenje ovih podataka je od suštinskog značaja da uvidite da li vaše marketinške kampanje na društvenim mrežama efektivno pretvaraju kupce u lojalne zagovornike brenda.
Metrike preporuka na društvenim mrežama obično uključuju:
13. Recenzije – ova metrika je društveni dokaz i suštinski deo svakog prodajnog procesa, jer prikazuje zadovoljstvo nakon kupovine, izvršene usluge ili posete ukoliko je ugostiteljstvo u pitanju. Tako da vredi pratiti broj recenzija (i pozitivnih i negativnih) na društvenim platformama. 14.
14. Zadovoljstvo kupaca – ova metrika pokazuje nivo zadovoljstva koji klijenti izražavaju na društvenim mrežama, kao što je pojačan broj pozitivnih komentara na objave, prosečna ocena na recenzijama itd.
15. Sentimentalnost prema brendu – ova metrika pokazuje ukupu percepciju i sentiment prema vašem brendu na društvenim mrežama. Ovi pokazatelji (iako ih je teže izmeriti) pokazuju koliko dobro vaše prisustvo na društvenim medijima podstiče lojalnost brendu i zagovaranje.
Sada je na vama da pratite uspeh na društvenim mrežama kroz ovih 15 metrika i vašu marketing strategiju na društvenim mrežama prilagodite na osnovu ovih metrika, ono što je dobro da tako nastavite da radite, a ono što je loše da optimizujete i poboljšate.