Analitika sajta – 6 važnih parametara u analitici vašeg sajta

Različiti ciljevi u marketingu se oslanjaju na različite pristupe do kojih dolazimo dobrom analitikom i praćenjem važnih parametara kada je u pitanju analitika sajta. Ukoliko želite da prodate određeni proizvod ili uslugu, onda je broj poseta određenog landing page-a ono što je najvažnije, dok sa druge strane ukoliko želite monetizaciju putem online oglasa, onda je ukupan broj posetilaca najvažniji.

Postoje različiti faktori koje treba uzeti u obzir, a ako želite da izvučete maksimum iz truda koji ste uložili u sadržaj, morate odraditi dobru analitiku sajta i meriti prave parametre.

Predstavljamo vam listu važnih parametara u analitici vašeg sajta na koje trebate da obratite pažnju, a ono što je potrebno da uradite je da najrelevantnije vašem cilju i biznisu izdvojite i dobro ih analizirate.

1. Izvori odakle dolaze posete ka vašem sajtu

Saznajte sa kojih sve izvora posetioci dolaze na vaš sajt. Videćete da li su u pitanju duršteve nreže, mejlovi, google ili plaćene reklame? Kada saznate koji od ovih izvora pruža najbolje rezultate plasirajte vaš sadržaj u tom smeru.

2. Šerovanje na društvenim mrežama i povratni linkovi

Podizanje svesti o brendu je jedan od najvažnijih ciljeva svakog marketara, pa je za to najbolje merilo broj deljenja (šerovanja) sadržaja na društvenim mrežama kao i povratni linkovi. Povećan šer sadržaja je dokaz da je sadržaj koji plasirate relevantan vašoj publici i posetiocima sajta, a povećan broj pravih povratnih linkova su odlični za SEO i plasman na Google pretrazi.

3. Referentni domeni

Autoritet vašeg sajta je jedan od bitnih faktora koji utiče na plasman na Google pretrazi. Svi žele što veći broj povratnih linkova od domena koji su relevantni i imaju veliku posećenost. Još bolja varijanta je ukoliko linkuju ka manjem broju različitih sajtova, onda link ka vašem sajtu ima veću težinu.

4. Stopa konverzija (Conversion Rate)

Analizirajte da li vaš sadržaj pravi konverzije, odnosno da li utiče na posetioce da naprave određenu akciju. Konverzija ne mora nužno biti povezana sa prodajom. Pokušajte da se fokusirate i na druge vidove konverzije kao što je popunjena forma na sajtu, prijava na newsletter iz kojeg će te kasnije kroz sadržaj relevantan publici napraviti prodaju.

5. Vreme provedeno na stranici

Ova metrika prikazuje da li posetioci aktivno konzumiraju sadržaj na vašem sajtu ili samo prelete brzo i napuste. Putem ove metrike možete izvući koja vrsta sadržaja je kvalitetna i najduže zadrži posetioce na sajtu. Tako ćete moći da vidite u kom formatu, dužini teksta i temi posetioci najviše uživaju.

6.  Stopa klikova (CTR) i bounce rate

Stopa klikova (CTR) pokazuje koji sadržaj privlači posetioce na sajt. Međutim kada neko poseti stranicu na vašem sajtu i napusti je bez daljih akcija i klikova vodi se kao odbačen (bounced) i povećava vaš bounce rate, što je loše po vašu statistiku i kvalitet sadržaja vašeg sajta.

Analitika sajta ima razne parametre, a mi smo vam predstavili 6 važnih parametara u analitici sajta na koje morate obratiti pažnju ukoliko želite da kvalitetnim sadržajem privlačite i zadržite što više posetilaca na vašem sajtu.

Similar Articles

Comments

OSTAVI ODGOVOR

Molimo unesite vaš komentar!
Molimo unesite vaše ime
Captcha verification failed!
CAPTCHA korisnički rezultat nije uspeo. Molimo vas da nas kontaktirate!

Advertismentspot_img

Instagram

Most Popular