Panasonic Lumix GH7 recenzija

Panasonic Lumix GH7 predstavlja najnoviju generaciju u dugogodišnjoj i cenjenoj liniji video-orijentisanih Micro Four Thirds (MFT) kamera. Još od prvog GH1 modela, koji je pre 15 godina otvorio novo poglavlje snimanja videa bez ogledala, GH serija je sinonim za inovaciju u svetu hibridnih kamera. Sa modelom GH7 stiže jedno od najiščekivanijih unapređenja — autofokus sa detekcijom faze. Ova tehnologija je već donela izuzetne rezultate na modelima G9II i S5II/S5IIX sa full frame senzorima, pa je njena implementacija u GH7 istinski korak napred i značajan iskorak za MFT segment.

Naravno, autofokus nije jedina novina. Iako na prvi pogled deli isto kućište kao prethodni GH6, Panasonic je GH7 obogatio nizom novih funkcija. Njegov sistem za prepoznavanje subjekata sada prepoznaje i vozove i avione, čime se približava konkurenciji iz sveta Sony-ja i Canona. Kada je reč o video mogućnostima, podrška za Apple ProRes format i unapređeno snimanje zvuka putem novog mikrofon adaptera DMV-KSLR2 dodatno potvrđuju profesionalne ambicije ovog modela.

Naravno, ovakav tehnološki napredak dolazi uz svoju cenu. Sa početnom cenom od 2.400€ za samo kućište, GH7 je značajno skuplji od modela G9II ili GH6, ali se cenovno pozicionira rame uz rame sa svojim najvećim rivalima – OM System OM-1 Mark II i Fujifilm X-H2S. S druge strane, zanimljivo je da košta i više od Panasonicovog full frame video specijaliste S5IIX. Ostaje pitanje — da li sve što Lumix GH7 nudi zaista opravdava tu investiciju?

Ključne karakteristike Panasonic Lumix GH7 — Hibrid bez kompromisa

Iako je GH serija već godinama prepoznata kao sinonim za vrhunske video performanse, važno je naglasiti da slovo “H” u imenu zapravo označava Hybrid. Upravo zato Panasonic Lumix GH7 ne pravi kompromise ni kada je fotografija u pitanju. Naslanjajući se na sve prednosti koje nudi sjajni Lumix G9II, GH7 donosi gotovo identične fotografske mogućnosti, ali sa novim 25,2 MP BSI (Backside-Illuminated) senzorom, koji omogućava bolje upravljanje šumom i poboljšanu reprodukciju detalja u zahtevnim svetlosnim uslovima.

Većina ključnih specifikacija deli se sa modelima GH6 i G9II. Novi Four Thirds senzor od 25,2 MP nudi osetljivost u rasponu od ISO 100 do 25.600, uz mogućnost proširenja do ISO 50, dok brzine zatvarača pokrivaju opseg od 60 sekundi do 1/8000 s, ili čak do 1/32.000 s u elektronskom režimu.

Impresivne su i performanse pri rafalnom snimanju — uz elektronski zatvarač moguće je ostvariti brzinu od čak 75 fps sa zaključanim fokusom, odnosno 60 fps sa kontinuiranim autofokusom. Pri korišćenju mehaničkog zatvarača ove vrednosti su nešto niže — 14 fps u AFS režimu i 10 fps sa kontinuiranim fokusom (AFC). Bez obzira na brzinu, bafer omogućava snimanje najmanje 165 uzastopnih kadrova, što GH7 čini idealnim za dinamične scene i akcione motive.

Zahvaljujući Dynamic Range Boost tehnologiji, koja koristi paralelno očitavanje podataka sa senzora, GH7 pruža deklarisani dinamički opseg od 13 EV koraka, i u fotografiji i u videu. Ipak, važno je napomenuti da ova funkcija nije dostupna pri snimanju bržem od 60 fps ili pri brzinama zatvarača kraćim od 1/15 s.

Kada je reč o autofokusu, Panasonic je implementirao najnoviji fazno-hibridni sistem, sposoban da prepozna širok spektar subjekata — od ljudi i životinja, do vozila, motocikala, vozova i aviona. Sistem daje prednost ključnim karakteristikama subjekta, poput lica ili prednjeg prozora voza. Međutim, korisnik mora ručno izabrati tip subjekta koji snima, jer kamera ne nudi automatsku detekciju scene.

Stabilizacija slike u telu (IBIS) predstavlja još jednu od jačih strana GH7 modela. U kombinaciji sa objektivima koji imaju optičku stabilizaciju, omogućava kompenzaciju podrhtavanja do impresivnih 7,5 EV koraka, što olakšava snimanje iz ruke čak i pri dužim ekspozicijama.

Za fotografe koji teže maksimalnoj rezoluciji, Panasonic je u GH7 ugradio unapređeni High Resolution mod višestrukog snimanja. Za razliku od sličnih funkcija kod konkurencije, ovaj režim je praktičan i jednostavan za upotrebu, aktivira se direktno sa komandnog točkića, a rezultati se dobijaju odmah u kameri — u obliku RAW ili JPEG fajlova veličine 50 MP ili 100 MP. Dodatno, tu je i opcija za smanjenje efekta duhova, posebno korisna kod snimanja pokretnih subjekata.

Video mogućnosti Panasonic Lumix GH7 — Kamera koja pomera granice video produkcije

Tamo gde Panasonic Lumix GH7 zaista dolazi do izražaja i potvrđuje svoj status profesionalnog alata jeste — video. Reč je o kameri koja gotovo da ne poznaje ograničenja kada je reč o izboru rezolucije, frame rate-a, formata ili dubine boje. Bez obzira da li snimate sadržaj za društvene mreže, dokumentarac ili visokobudžetnu produkciju, GH7 će ponuditi gotovo svaku opciju koju možete da zamislite.

Na raspolaganju su snimanja u širokom spektru formata — od 5,8K u formatu 4:3 pri 30 fps, preko 5,7K u kinematografskom 17:9 formatu pri 60 fps, pa sve do C4K pri impresivnih 120 fps i Full HD snimanja pri usporenih 240 fps. Praktično, šta god da vam zatreba — GH7 će to omogućiti.

Profesionalci će posebno ceniti mogućnost internog snimanja u Apple ProRes 422 HQ i ProRes RAW formatima, idealnim za kasniju obradu i kolor korekciju. Takođe, tu su i standardni MOV i MP4 formati za jednostavniji rad. Snimanje u najvišim kvalitetima moguće je isključivo na CFexpress Tip B memorijskim karticama, ali kamera nudi i opciju direktnog snimanja na eksterni SSD putem USB-C priključka — izuzetno praktično za veće produkcije ili deljenje snimaka sa montažnim timom.

Posebna prednost GH7 modela je mogućnost primene LUT profila u realnom vremenu zahvaljujući integraciji sa aplikacijom Lumix Lab. Na taj način korisnici mogu direktno u kameru učitati sopstvene stilove boja i odmah snimati video materijal sa željenim izgledom. Za one koji preferiraju tradicionalniju kontrolu, podržana je i aplikacija Lumix Sync.

Dizajnom prilagođen potrebama videografa, GH7 donosi brojne korisne fizičke karakteristike: prednje i zadnje LED indikatore koji jasno signaliziraju da je snimanje aktivno, efikasni ventilator za hlađenje koji omogućava praktično neograničeno snimanje, kao i dodatno crveno dugme za snimanje postavljeno na prednjoj strani — uz standardno na vrhu aparata. Posebno dugme omogućava i brz pristup audio podešavanjima.

Zvučne mogućnosti dodatno izdvajaju GH7 iz konkurencije. Uz opcioni Panasonic DMV-KSLR2 adapter (690€ ), kamera omogućava snimanje 4-kanalnog 32-bitnog float zvuka — rešenje koje značajno povećava fleksibilnost prilikom snimanja zvuka, jer omogućava precizno snimanje i veoma tihih i izrazito glasnih tonova bez straha od distorzije. Standardni 3,5 mm priključak za mikrofon i dalje je tu, podržavajući 24-bitni stereo zapis.

Napredne funkcije namenjene profesionalnoj video produkciji uključuju rad sa shutter uglom (umesto brzine zatvarača), prikaz talasnog oblika (waveform) i vektorskopa za preciznu kontrolu ekspozicije i balansa boja. Ljubitelji anamorfnih objektiva će ceniti i opciju de-squeeze prikaza, koja omogućava korektno prikazivanje slike na ekranu.

Za potrebe brzog i efikasnog rada na terenu, GH7 nudi opciju snimanja proxy fajlova niske rezolucije radi lakše montaže, kao i integraciju sa Frame.io platformom u okviru Adobe Creative Cloud servisa — što omogućava automatsko čuvanje i deljenje snimljenog materijala unutar produkcionog tima. Konačno, tu je i mogućnost striminga uživo — žično ili bežično — uz podršku za eksterni USB-C Ethernet adapter za maksimalnu stabilnost konekcije.

Dizajn i ergonomija — Kamera koja uliva poverenje u ruci

Na prvi pogled, Panasonic Lumix GH7 vizuelno gotovo da ne odstupa od prethodnog modela GH6. I to nije nužno loša vest. Reč je o robustnoj i ozbiljnoj kameri čvrste građe, čije dimenzije možda deluju neuobičajeno velike za Micro Four Thirds standard — pre svega zbog ventilatora za aktivno hlađenje smeštenog iza senzora — ali u praksi, ovakva konstrukcija donosi brojne prednosti.

Iako bi neki korisnici mogli zameriti što je kućište „preveliko“ za MFT kameru, istina je da određene funkcionalnosti i udobnost rukovanja zahtevaju prostor. Upravo zato GH7 ostavlja utisak ozbiljnog radnog alata — a zahvaljujući kompaktnim i laganim objektivima ovog sistema, ukupna masa kompleta i dalje ostaje znatno manja nego kod full frame konkurenata.

Rukohvat je dubok i ergonomski oblikovan, a prostor za palac dobro definisan, što osigurava stabilno držanje i udobnost čak i tokom dužeg korišćenja. Svim komandama se lako pristupa, a postojeći korisnici Panasonic kamera će se odmah snaći zahvaljujući poznatoj logici rasporeda tastera i točkića.

Lumix GH7 dolazi opremljen sa tri elektronska točkića za podešavanje ekspozicije, što omogućava maksimalnu kontrolu nad parametrima snimanja. Tu su i fizička dugmad za balans belog, ISO i kompenzaciju ekspozicije, odmah iza okidača — uz mogućnost prilagođavanja njihovih funkcija prema ličnim preferencijama.

Poseban fokus Panasonic stavlja na kontrolu fokusa. AF-ON dugme pozicionirano ispod desnog palca, joystick za odabir fokalne tačke i prekidač za biranje režima fokusa omogućavaju brzo i intuitivno upravljanje čak i u dinamičnim situacijama.

Na gornjoj strani kamere nalazi se točkić za izbor režima snimanja (Drive Mode), preko kojeg se pristupa funkcijama poput samookidača, interval snimanja, višestrukog snimanja visoke rezolucije ili kontinuiranog snimanja. Praktično rešenje za one koji često menjaju stil rada.

Ipak, jedna od specifičnosti Panasonic kamera ostaje i kod GH7 — izostanak fizičkog prekidača za prebacivanje između foto i video režima. Umesto toga, napredne video opcije se aktiviraju izborom „Creative Video“ režima na točkiću. To nekima može delovati kao pomalo neintuitivno rešenje, pogotovo kod kamere koja je snažno orijentisana ka videografima. Dodatno, iz fabrike dolazi podešeno da foto i video režimi dele iste parametre ekspozicije, ali je dobra vest da se to lako može razdvojiti u podešavanjima menija.

Pohvala zaslužuje i sistem snimanja — GH7 nudi čak četiri prilagođena moda za brzo aktiviranje omiljenih video setovanja, što je posebno korisno u profesionalnim okruženjima.

Jedna od praktičnih, ali i potencijalno iritantnih karakteristika jeste pozicioniranje tastera za snimanje videa. Gornje dugme je teško dostupno prilikom standardnog držanja kamere, ali zato odlično dolazi do izražaja prilikom snimanja vlogova ili kada kameru držite u levoj ruci. Prednje dugme za snimanje je idealno za rad sa stativa, iako se može desiti da ga slučajno pritisnete tokom rukovanja — srećom, oba tastera je moguće deaktivirati u foto režimu.

Odličan dodatak za video produkciju su i LED indikatori snimanja na prednjoj i zadnjoj strani kamere, koji jasno signaliziraju da je snimanje aktivno. Po potrebi, ovi svetlosni indikatori se mogu isključiti, što je korisno prilikom snimanja diskretnih ili formalnih događaja.

Sve u svemu, Panasonic Lumix GH7 ostavlja utisak izuzetno dobro promišljene i ergonomične kamere, prilagođene zahtevima profesionalaca — kako fotografa, tako i videografa.

Tražilo i ekran — Jasna slika u svakom trenutku

Panasonic je kod Lumix GH7 zadržao proveren koncept prikaza iz svojih najnovijih modela poput G9II i S5II, uz nekoliko korisnih unapređenja. Elektronsko tražilo (EVF) ostaje na rezoluciji od 3,68 miliona tačaka, identično kao kod prethodnika GH6, ali sada donosi nešto veće uvećanje od 0,8x u odnosu na ranijih 0,76x. Iako razlika nije drastična, u praksi doprinosi boljoj preglednosti i udobnijem kadriranju, posebno pri radu sa širokougaonim objektivima.

Prikaz kroz tražilo je detaljan, oštar i verno prikazuje boje i ekspoziciju, omogućavajući korisniku da već prilikom kadriranja stekne vrlo precizan utisak o konačnom izgledu fotografije ili video snimka. Pored toga, korisna funkcija pregleda dubinske oštrine (Depth of Field Preview) dostupna je jednostavnim pritiskom na fizičko dugme sa prednje strane aparata. Ono što Panasonic izdvaja od konkurencije jeste mogućnost da se istim dugmetom, pri drugom pritisku, prikaže i simulacija efekta zamućenja pokreta — što je posebno praktično pri radu sa sporijim brzinama zatvarača.

Zadnji ekran ostaje potpuno pokretan i zglobni, ali GH7 donosi dodatni nivo funkcionalnosti koji ga izdvaja unutar Lumix porodice. Naime, ekran je montiran na čvrst mehanizam sa mogućnošću nagiba nagore do 50 stepeni. Ova dodatna fleksibilnost pokazuje se izuzetno korisnom u video produkciji, jer omogućava pregled sadržaja odozgo čak i kada su u kameru priključeni kablovi za mikrofon ili HDMI. Takođe, ovakav dizajn olakšava diskretno fotografisanje iz nivoa struka, što je posebno praktično za uličnu ili dokumentarnu fotografiju.

Kao i do sada, ekran pruža oštar i svetao prikaz, idealan za rad na terenu, sa intuitivnim dodirnim interfejsom koji omogućava brzo podešavanje parametara i navigaciju kroz meni.

Autofokus — Konačno u rangu s najboljima

Panasonicove kamere dugo su nosile reputaciju pouzdanih alata za video produkciju, ali sa slabijim performansama kontinuiranog autofokusa — naročito u poređenju sa konkurencijom. Međutim, sve se promenilo sa uvođenjem fazne detekcije autofokusa (PDAF) u modelu S5II, a Lumix GH7 nastavlja tim putem. Nova generacija Panasonicovog hibridnog autofokusa sada dolazi sa proširenom podrškom za prepoznavanje subjekata, uključujući vozove i avione, kao i korisnom funkcijom „Prioritet glavnog dela“ koja daje prednost ključnim delovima subjekta, poput lica ili vetrobrana vozila. Na papiru, GH7 je konačno rame uz rame sa vodećim modelima u klasi.

U praksi, autofokus GH7 se pokazao izuzetno sposobnim. Testirali smo ga u nizu scenarija i sa različitim objektivima, uključujući Panasonic Leica DG 100–400 mm F4–6.3 Power OIS i Olympus M.Zuiko Digital ED 40–150 mm F2.8 PRO. Rezultati su bili veoma uverljivi — kamera brzo i precizno detektuje subjekte i sigurno ih prati u pokretu kroz kadar.

Tokom snimanja trkačkih automobila, GH7 je uspevao da drži fokus na pojedinačnim vozilima u gužvi, čak i kada su se približavala velikom brzinom. Pri mehaničkom zatvaraču i brzini snimanja od 10 fps, više od 95% snimaka bilo je besprekorno u fokusu. Povremeni gubitak fokusa tokom rafala jeste zabeležen, ali retko i bez većeg uticaja na krajnji rezultat.

U režimu od 60 fps sa elektronskim zatvaračem, autofokusu je ponekad bilo potrebno nešto više vremena da se inicijalno zaključa na subjekt, što može rezultirati nekoliko kadrova van fokusa na početku rafalnog snimanja. Ipak, kada jednom “zaključa” fokus, prati subjekat izuzetno stabilno i precizno — što je potvrđeno i prilikom fotografisanja vozova, kako modernih tako i parnih, kao i divljih životinja u pokretu.

Ono što predstavlja veliki pomak u odnosu na prethodne generacije jeste značajno poboljšanje performansi autofokusa u video režimu. Detekcija lica i očiju sada je brza, tačna i bez uočljivog „pumpanja“ fokusa koje je bilo karakteristično za ranije modele sa DFD tehnologijom. Prelazi fokusa su glatki i prirodni, bez trzaja, što doprinosi profesionalnijem izgledu snimka.

Naravno, ni ovaj sistem nije bez mana. Kada se u kadru pojavi više subjekata iste kategorije (npr. više ljudi ili više vozila), GH7 ne nudi jednostavno rešenje za brzo biranje između njih. Takođe, nedostatak automatskog režima koji bi inteligentno detektovao najrelevantnijeg subjekta može biti ograničenje u brzim i nepredvidivim situacijama. Ipak, važno je napomenuti da ni mnogi konkurentski modeli još uvek nisu u potpunosti rešili ovaj izazov.

Sve u svemu, autofokus na GH7 je ogroman korak napred i može se sa punim pravom nazvati prvim Panasonic MFT modelom koji zaista može da se meri sa najboljima — kako u fotografiji, tako i u videu.

Performanse — Pouzdan radni alat u svakoj situaciji

Panasonic Lumix GH7 potvrđuje svoj profesionalni karakter i u pogledu performansi — ovo je kamera dizajnirana da vas ne usporava na terenu. Kao i kod drugih Panasonic modela, potrebno je nekoliko sekundi da se kamera inicijalno pokrene pri prvom uključivanju tokom dana, ali nakon toga, GH7 momentalno reaguje na svaki pritisak dugmeta za uključivanje i spremna je za rad u deliću sekunde.

U radu, GH7 odlikuje izuzetna brzina i fluidnost. Svi komandni točkići i dugmad reaguju precizno i bez zadrške, a korisničko iskustvo je jednostavno — kamera se sklanja u drugi plan i prepušta vas potpunoj koncentraciji na kadar i trenutak.

Mehanički zatvarač je dovoljno tih za diskretno fotografisanje, iako nešto glasniji u odnosu na konkurente iz Olympus ili Fujifilm tabora. Ukoliko vam je potrebna potpuna tišina, elektronski zatvarač omogućava nečujno snimanje, uz minimalno prisutno rolling shutter izobličenje, što je odlična vest za sve koji snimaju brzu akciju.

Trajanje baterije varira u zavisnosti od medija za snimanje — Panasonic navodi oko 360 snimaka sa SD karticom, 330 sa CFexpress-om i 280 kada snimate direktno na SSD. Međutim, realna upotreba pokazuje mnogo bolji rezultat — bez problema smo uspevali da izvučemo i preko 1800 snimaka iz jednog punjenja tokom intenzivnog rafalnog snimanja.

A kada govorimo o neprekidnom snimanju — GH7 briljira. Bez ikakvih problema ostvaruje rafale od 200 kadrova pri 10 fps, a u idealnim uslovima dostiže i 14 fps sa zaključanim fokusom. Tokom testiranja nismo naišli na trenutak kada je bafer usporio rad kamere.

Već tradicionalno za Panasonic, stabilizacija slike je među najboljima u klasi. Uz objektiv Panasonic Leica DG 12-60mm F2.8-4 ASPH OIS uspevali smo da dobijemo oštre fotografije iz ruke čak i pri ekspoziciji od 2 sekunde. Sa telefoto objektivom 100-400mm, snimci su i dalje bili upotrebljivi pri 1/100 sekundi, što je impresivan rezultat.

Stabilizacija je podjednako efikasna i u video režimu. Klasični IBIS odlično kompenzuje pokrete ruku, dok dodatna elektronska stabilizacija dodatno izglađuje kadar prilikom hoda. Posebno se izdvaja Boost IS režim, koji u statičnim scenama pruža gotovo „stativsku“ stabilnost.

Panasonic-ov režim višestrukog snimanja visoke rezolucije (High Resolution Mode) zaista opravdava svoje postojanje. I ručni i režim sa stativom funkcionišu pouzdano, sa opcijom za detekciju i eliminaciju artefakata koji nastaju zbog pomeranja subjekata. Jedina zamerka je što oba režima dele istu poziciju na točkiću režima, što može zahtevati dodatna podešavanja prilikom prelaska sa snimanja iz ruke na stativ.

Merenje ekspozicije je uglavnom vrlo pouzdano, dok automatski balans belog ponekad ima tendenciju da previše neutralizuje scene, pa će iskusniji korisnici možda radije koristiti manuelno podešavanje ili gotove profile.

Kada je reč o boji, Panasonic ostaje dosledan svom nešto prirodnijem, neutralnom prikazu boja. Standardni profil favorizuje tačnost u odnosu na vizuelnu atraktivnost, ali prelaskom na Vivid ili snimanjem u RAW formatu, korisnici imaju punu kontrolu nad izgledom finalne fotografije ili videa.

Ključno pitanje kod svakog Micro Four Thirds senzora ostaje — kako GH7 stoji u poređenju sa APS-C i full frame konkurencijom kada je reč o šumu i dinamičkom opsegu? Odgovor je očekivan — senzor od 25MP pruža rezultate gotovo identične kao i G9II. U kontrolisanim uslovima i pri nižim ISO vrednostima, razlike su zanemarljive. Međutim, pri radu u ekstremno zahtevnim svetlosnim uslovima, veći senzori i dalje imaju prednost — posebno kada je reč o izvlačenju detalja iz senki.

Ipak, u svakodnevnoj upotrebi, GH7 pruža više nego dovoljno kvaliteta slike za gotovo sve žanrove fotografije i videografije. Razlika između ovog modela i full frame kamera iz Panasonicove ponude, poput S5IIX, postaje uočljiva tek kada snimate u izuzetno teškim uslovima ili kada maksimalno forsirate dinamički opseg.

Sve u svemu — GH7 je performansama izuzetno zaokružena i pouzdana kamera, spremna da odgovori na potrebe i najzahtevnijih korisnika.

Zaključak — GH7: Kralj hibridnog snimanja u MFT formatu

Nakon nekoliko intenzivnih dana testiranja, bez dileme možemo reći da je Panasonic Lumix GH7 vrhunska kamera u svakom pogledu. Od nje se i očekivalo da donese impresivne video mogućnosti — uostalom, to je zaštitni znak GH serije — ali ono što iznenađuje jeste koliko dobro balansira i u fotografskom domenu. GH7 nasleđuje sve adute odličnog G9II modela i uz to dodaje ključne nadogradnje, poput faznog autofokusa i unapređene detekcije subjekata, što rezultira daleko boljim neprekidnim praćenjem i ukupnim radom u realnim uslovima.

Ipak, postavlja se logično pitanje: da li vrhunska Micro Four Thirds kamera još uvek ima mesto na tržištu koje sve više favorizuje full-frame senzore? Ako vam je ultra-plitka dubina polja prioritet, ili često radite u ekstremno slabim svetlosnim uslovima, ograničenja manjeg senzora mogu postati primetna. No, u većini svakodnevnih scenarija — od dokumentarnih snimaka do putopisne fotografije — GH7 nudi kvalitet koji je ravnopravan većim sistemima, uz značajnu prednost u mobilnosti i ergonomiji.

Prava snaga Micro Four Thirds sistema leži upravo u ogromnoj ponudi kompaktnih, ali optički impresivnih objektiva koje nude Panasonic i OM System. Zahvaljujući njima, možete pokriti ogroman raspon žižnih daljina, uključujući i ekstremne telefoto domete, a sve to bez potrebe da nosite kilograme dodatne opreme.

U tom svetlu, GH7 predstavlja jedinstvenu kombinaciju naprednih video funkcija i izuzetne prenosivosti. Nijedna druga kamera ne uspeva da objedini toliko profesionalnih karakteristika u ovako kompaktnom i fleksibilnom pakovanju. Za korisnike kojima je video prioritet, ali žele i snažnu fotografsku podršku — GH7 je verovatno najbolji izbor u MFT svetu.

Naravno, za one kojima video nije u fokusu, G9II nudi gotovo identičan kvalitet slike po pristupačnijoj ceni. Ali za prave hibridne stvaraoce koji ravnopravno kombinuju fotografiju i video — Panasonic Lumix GH7 nije samo ubedljiva opcija, već i izuzetno konkurentan alat koji podiže MFT sistem na novi nivo.

Similar Articles

Comments

spot_img

Instagram

Most Popular