Očekivano vreme za dobijanje prvih rezultata link building-a

Klijenti uvek očekuju brze rezultate u svim sferama marketinga pa i kada je u pitanju link building. Pogotovo kada nisu upućeni u same tehnike link building-a i faktore koji utiču na njega misle da se za kratko vreme mogu postići rezultati kao kada su u pitanju plaćene reklame na društvenim mrežama. Međutim, realno očekivano vreme za dobijanje prvih rezultata link building-a je od 3 do 12 meseci i zavisi od nekoliko faktora.

1. Pouzdanost i rangiranje sajta (Domain Ranking)

Rangiranje sajta/domena predstavlja rezultat koji uključuje koliko povratnih linkova (backlinks) sajt ima od pouzdanih izvora na internetu. Obično važi pravilo, što je veći domain ranking, veći je rezultat pouzdanosti vašeg sajta. Rezultat pouzdanosti vašeg domena (domain ranking) možete proveriti na sajtovima kao što su npr. Ahrefs ili MOZ koji važe za pouzdanije izvore.

Faktor pouzdanosti utiče brže na očekivane rezultate link building-a, ukoliko imate veći domain ranking. Sa druge strane ukoliko vam je domain ranking slabiji, duže će te čekati na rezultate i promene koje očekujete od link uilding-a.

U proseku za B2B (Business to Business) brendove domain ranking bi trebao da bude ne manji od 60, dok za B2C (Business to Customers) brendove ne bi smeo biti manji od 30.

2. Trendovi u posetama vašeg sajta

Google prati dinamiku i broj poseta vašeg sajta. Jednostavno, ukoliko vaš sajt ima pozitivan trend i rast broja poseta bićete u prednosti u odnosu na sajtove koji imaju negativan trend saobraćaja. Problem može predstavljati opadanje broja poseta na sajtu, jer se samim tim smanjuje relevantnost i rezultat pouzdanosti sajta i teže je vratiti se na pravi put.

Ažurirajte sajt redovno relevantnim informacijama, sadržajem i podstičite pozitivan rast poseta, jer će to imati uticaj na vreme prikaza prvih rezultata link building-a u odnosu na druge sajtove čiji broj poseta opada.

3. Popularnost brendova i sajtova od kojih dobijate povratni link

Još jedan ključan faktor koji igra ulogu u link building-u jeste popularnost brenda ili sajta od kojeg dobijate povratni link. Jedan od relevantnih rezultata koji vam može pomoći u proceni popularnosti brenda/sajta jeste procenat posećenosti ili mesečni broj poseta tog sajta.

Kao i kod domain rankinga jedan od pouzdanijih softvera za proveru ove informacije je Semrush.

4. Vrsta i tip stranice

Link building komercijalnih stranica će biti sporiji u odnosu na link building stranica koje pružaju neki npr. edukativni ili raznovrsan sadržaj. Komercijalne stranice se baziraju na samo nekoliko ključnih reči što smanjuje šanse za uspeh. Sve u svemu jednostavno rečeno Google više prednosti daje stranicama sa raznovrsnim sadržajem, nego komercijalnim stranicama.

5. Konkurencija i budžet

Link building je popularan kod B2B brendova, tako da je izbor dobre strategije i kreiranje kvalitetnogh sadržaja ključno u razvoju brenda kroz link building. U varijanti B2C brendova link building može predstavljati veliku prednost u odnosu na konkurenciju koja je slabija u odnosu na B2B brendove.

Još jedan faktor koji utiče na rezultate link building-a jeste i budžet, odnosno iznos koji ste spremni da platite za povratni link. Cene zavise od niše i od toga koliko je izvor, odnosno sajt na kome će se naći povratni link popularan i relevantan. Svakako će cena biti veća za link na sajtu koji ima domain ranking 70 i npr. mesečnu posetu preko 100.000 u odnosu na onaj čiji je domain ranking 50 i koji ima mesečnu posetu od 40.000.

Ne bismo mogli da izdvojimo samo jedan od ovih nekoliko faktora kao ključan, jer svi imaju izuzetan uticaj na to koje je očekivano vreme za dobijanje prvih rezultata link building-a. Strpljenje i građenje brenda kroz kvalitetan i relevantan sadržaj doprineće da vaš brend ili brend vašeg klijenta vremenom podignete na viši nivo link buildingom.

Similar Articles

Comments

Advertismentspot_img

Instagram

Most Popular